lördag 14 januari 2012

God kväll!

Nu är jag hos min älskling igen,
har varit ute med Älskling, Philip och Alex och Phille har sladdat, eller ja försökt? Det var alldeles för halt för att kunna hålla sig på vägen.
Jag vill skriva något poetiskt, men känner att jag har ingen inspiration.
Ganska tråkigt, så det blir en gammal dikt, but who cares?


Andas in och andas ut,
lev och njut.
Skratta och le,
få andra att inse.
Att allt inte är sant,
att vara försiktig att snubbla på en kant.
Andas in andas ut,
lev och njut.
Gråt tårar torka tårar,
lär andra att det sårar.
Andas in andas ut,
lev och njut.

Gå ensam eller låtsas,
bli hatad för att du är du,
Eller bli älskad för någon som inte är du.
Svårt att välja eller hur?

Välj den svåra vägen men de som i längden blir bäst.
Gå ensam bli hatad för du är som du är,
men ilängden så kanske några håller dej kär.

Ta den enkla den lätta vägen,men den som blir fel och du kommer bara stå ivägen.
Gå med dom popelära låtsass passa in,
men tillslut fattar alla och säger försvinn.

Vilken väg tar du?

Andas in andas ut,
lev och njut.
Jag tar den svåra vägen,
den som håller längst i längden.


(Andas in andas ut,le skratta och njut)



©  PoesiMonstret 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar